Fortuna Sittard en de Lions hebben enige weken geleden bekend gemaakt dat de nieuwe Omni vereniging gebruik gaat maken van het Franse marketingbedrijf Sportfive.Dit bedrijf beheert een internationale marketingformule in voetbal, handbal en motorsport. Met name in de Duitse voetbalcompetitie is het concept succesvol, in Nederland begint het bedrijf – na wat vallen en opstaan- ook langzaam voet aan de grond te krijgen.
Directeur Martin Masset gaf tijdens de recente persconferentie aan dat het omni-concept (dus niet specifiek alleen 2e divisie voetbal) een unieke propositie voor het bureau was om in te stappen. In de komende maanden zou het concept verder worden doorontwikkeld en mogelijk zouden dan voor het nieuwe seizoen 2014-2015 de eerste grotere sponsoren (vanaf 10K plus) binnen gehaald kunnen worden.
Zoals gebruikelijk wil onze “nachtbar” roda niet dat Fortuna Sittard zich ontwikkeld en weet L1 deze avond te melden dat roda hoopt op 1 maart helemaal rond te zijn met het sportmarketingbureau Sportfive.Op dit moment zou roda een principe-akkoord met het sportmarketingbureau hebben. Roda zou bij de deal bedongen hebben dat de eerste jaren zeker geen andere Limburgse clubs erbij betrokken zou worden!!!
Het moge duidelijk zijn dat dit wederom een voorbeeld is waarom roda nooit populair buiten de parkstad zal zijn. Voor de Fortuna fans resteert de vraag wat dit L1 bericht nu concreet betekent voor de marketing ,-en sponsor strategie 2014-2015.
Bron: L1